Bilancia koktailov v roku 2019

foto: facebook.com - Záhir


Keď som si líhala včera večer do postele, uvedomila som si, že o dva dni skončí rok 2019 a patrilo by sa spomenúť koktaily, ktoré som ochutnala v Záhire a ktoré vo mne vzbudili zaujímavé predstavy. Poďme teda na to!

Prostredníctvom prvého drinku som sa presunula do Talianska a nielen z tohto dôvodu som sa k nemu v tomto roku pravidelne vracala. Pošepnem vám ingredience, ktoré si získali moje chuťové a zmyslové poháriky - Beefeater gin, Campari, Noilly Prat Dry Rouge (zmes troch sladkých červených vermútov). Je vám toto zloženie povedomé? Ak tušíte, že patrí koktailu Negroni, zatlieskajte si. Ak som vyššie spomínala, že si ma získal nielen zložením, rada by som to ďalej rozvinula. Negroni ma zaujal kombináciou rôznych druhov chutí, ktoré vo mne podnietili asociácie s krajinou pôvodou - prechádzky po talianskom pobreží, Milánsky dóm, návšteva galérie Pinacoteca Ambrosiana. Keďže som vo februári tohto roka navštívila Miláno, tak koktail Negroni sa mi odvtedy spája s mestským životom plným architektúry, výtvarného umenia, pouličnej módy a...lietajúcich holubov. Ak si chcete prečítať viac o Negroni, nech sa páči: https://dievcazozahiru.blogspot.com/2019/02/preco-sa-stal-negroni-mojim-kamaratom.html

Podmanivý, šteklivý, vzrušujúci, príťažlivý. Vhodný najmä v zimnom období, pretože zohreje vaše skrehnuté kosti. Ja osobne si bez neho neviem predstaviť zahájenie zimnej sezóny, pretože to teplo, ktoré sa vám rozleje v útrobách tela po prvom dúšku, je nesmierne príjemné. Dámy a páni, reč je o koktaili Rum Punch.
Vďaka pomaranču, limete, cukru, House Rum Blend, Agnostura bitters a Passion Fruit sa behom sekundy ocitnete na pobreží Kuby počas horúcej letnej noci. Na rum, ktorý vám rozprúdi krvný obeh, budete spomínať ešte dlho...A viete, ktorú knihu mi tento koktail pripomína? To sa dozviete tu: https://dievcazozahiru.blogspot.com/2019/02/na-trase-zahir-kuba.html

Moje tohtoročné narodeniny sa neodmysliteľne spájajú (aj) so Záhirom. Barman Johnny mi odporučil a namiešal koktail Mai Tai, ktorý v preklade znamená ,,Tak dobrý, akoby nebol z tohto sveta." Koktail, ktorého korene siahajú na ostrov Tahiti, ma prekvapil horko-sladkou chuťou, v ktorej sa miešali studené vlny s horúcim pieskom. Za takéto asociácie vďačím jamajskému rumu, Curacao likéru, čerstvo vytlačenej šťave z limetky a mandľovému sirupu Orgeat. Rafinovaná horkosť, pomalé objavovanie sveta navôkol, uvedomenie si sily prítomného okamihu - to sú kľúčové slová, ktorá sa mi spájajú s týmto americkým koktailom. V súvislosti s Mai Tai som si uvedomila, akými vlastnosťami by mal oplývať dobrý barman: https://dievcazozahiru.blogspot.com/2019/03/tak-dobry-akoby-nebol-z-tohto-sveta.html

Cenu za najväčšiu horkosť udeľujem drinku Campari shakerato. Kombinácia červeného čaju, citrónovej šťavy a Campari ma teleportovala do krajiny horkosti, kde som menila výrazy v tvári ako na bežiacom páse. Napriek tomu som si však uvedomila, aký typ ženy mi Campari shakerato pripomína: https://dievcazozahiru.blogspot.com/2019/04/nic-pre-romanticke-povahy.html

Dostávame sa do finále, ktoré by nebolo kompletné bez medového sirupu, polosuchého Amontillado Sherry, pár horkých pomarančových Bitters, Plymouth Ginu a suchého Manzanilla Sherry. Reč je o Tisícročnej včele, ktorá si získala moje srdce, chuťové poháriky, zmysly...Všetko. Práve vďaka tomuto koktailu som sa vrátila do detských čias, spojených s letnými prázdninami na dedine. Už počas prvého dúšku som navštívila včelí úľ a pripomenula som si poštípanie od tohto poletujúceho zvieratka. A presne taký je aj tento drink - predstavuje ideálne vyváženie medzi sladkým a horkým. Komu by som Tisícročnú včelu odporučila? https://dievcazozahiru.blogspot.com/2019/07/vcela-ktora-vam-neublizi.html

Môj ,,koktailový" rok 2019 bol plný nových a podmanivých chutí. Práve tie ma inšpirovali k založeniu blogu, na ktorom čítate tieto riadky. Budem sa tešiť na ďalšiu návštevu v Záhire a na objavovanie nových chuťových pohárikov a ,,tekutých" výletov. Tak teda do skorého šejkovania, milý Záhir!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Smrek a Bukowski na jednom mieste?

Na trase Záhir - Kuba