Na trase Záhir - Kuba

foto: facebook.com - Záhir


V januári som čítala Hemingwayovu novelu Rajská záhrada. Mladomanželia sa na svadobnej ceste spoznajú so ženou, ktorá sa do nich zamiluje. Čitateľ sa stáva pozorovateľom milostného trojuholníka, v ktorom nechýba martini, horúci piesok a studené more. Napätie, túžba, láska - to sú hlavné ,,ingrediencie" novely, ktorá má potenciál zaujať všetkých tých, ktorí sú presýtení jednoduchých príbehov o večnej láske. Práve tá každodennosť, z ktorej vyviera komplikovanosť na rovine medziľudských vzťahov, je na príbehu nesmierne pútavá. A keď hovoríme o podmanivosti...

Tak práve touto vlastnosťou oplýva Rum Punch, ktorý som si dala dnes večer v Záhire. Priznám sa, že som sa musela dlhšie rozhodovať, pretože som zvažovala koktejl Daiquiri. Napokon som sa rozhodla pre Rum Punch z pragmatických dôvodov - vonku fúkal ľadový vietor a potrebovala som zohriať svoje chladné telo (a dušu tiež). Prvotný dojem bol veľmi, veľmi dobrý - oranžová farba koktejlu spolu s kúskami pomarančov evokovala letnú noc v kubánskej dedine (vonku je odliv a vy čakáte na to, kedy sa vám v žilách rozprúdi rum). Keď som sa napila Rum Punchu, pocítila som sladkosť premiešanú so štipkou horkosti. Moje hrdlo sa stalo dočasným podnájomníkom pomaranču, limety, cukru, House Rum Blendu, Agnostura Bitters a Passion Fruitu. Hmmm...Zakázané ovocie - už len samotný názov ingrediencie evokuje vášeň, nespútanosť. Ak k tomu pripočítam sladký pomaranč zmiešaný s rumom, na jazyku sa mi roztancovali páry polonahých tanečníkov, túžiacich po objatí. Je to koktejl, ktorý zničí váš korzet a dovolí vám uvoľniť sa, nadýchnuť sa z plných pľúc a nechať sa viesť prítomnou chvíľou. Je to definitívna bodka za všetkým zlým. Rum Punch je čiarka, ktorú vo svojom živote chcete, pretože bez nej by ste sa neodvážili snívať vo veľkom.

Rajská záhrada a koktejl je dvojica, ktorá by nemala byť oddelená. Kniha a Rum Punch sa vzájomne dopĺňajú a môžu umocniť zážitok - či už z prečítaného slova, alebo pomalého sŕkania alkoholického drinku. Po dnešnom barovom zážitku si k Rum Punchu pridávam zátvorku so slovným spojením ,,rajská záhrada". Boh mi dal znamenie, aby som si vybrala koktejl, vďaka ktorému pocítim šťastie. S Rum Punchom som sa podelila o svoju súkromnú záhradu, pozostávajúcu zo snov, myšlienok a túžob. Ďakujem.

foto: facebook.com - Záhir

foto: facebook.com - Záhir

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Smrek a Bukowski na jednom mieste?