Smrek a Bukowski na jednom mieste?

foto: facebook.com - Bukowski Bar


Nedávno som bola na návšteve v Baudelaire bare, o ktorom som vám písala tu. Vedeli ste o tom, že tento bar má ,,brata", ktorým je Charles Bukowski? Bukowski a Baudelaire nie sú dvojičkami, každý z nich ponúka niečo iné. Ak hľadáte miesto na rande alebo na príjemný rozhovor s priateľmi, vaše očakávania by mal naplniť Baudelaire bar. Ak, naopak, už v sebe máte nejaké to deci vínka a nechcete sa vracať domov, tak práve v Bukowski bare môžete povýšiť zábavu na úplne inú úroveň. Obidva bary však majú spoločného menovateľa, a to človeka túžiaceho po kreativite, ktorý práve v noci vyvíja najväčšiu produktivitu. 

Moja prvá skúsenosť s Bukowski Barom pritom nebola pozitívna, keďže v systéme nebola z nejakých dôvodov evidovaná moja rezervácia, takže po príchode na miesto sme spolu s priateľmi ostali sklamaní. Okrem toho tam vtedy prebiehalo čítanie instagramovej ,,poézie" a bar bol úplne plný, takže sme museli vymyslieť záložný plán.

Nepatrím k typom ľudí, ktorí dávajú druhé šance, ale pri Bukowskom som sa rozhodla urobiť výnimku. Rezervácia na druhý pokus úspešne prešla, takže som bola rada, že na mňa čakal stôl s menovkou. V duchu som sa pousmiala, keď som čítala nápojový lístok a natrafila na shot Charles Baudelaire. A keď som bola v Baudelaire bare, tak na mňa ,,vyskočil" shot Charles Bukowski. Žeby to bola náhoda, alebo prejav bratskej spolupatričnosti? Prípadne reklamy? A keď už sme pri tých shotoch...

V Bukowski bare majú v ponuke aktuálne osem shotov pomenovaných podľa svetoznámych autorov a jednej autorky - okrem Baudelairea tu môžete ,,vypiť" (a zažiť) Francisa Scotta Fitzgeralda, Jamesa Joyca, Rudolfa Slobodu, Ericha Maria Remarqua, Jána Smreka, Gabriela García Marquéza a Jane Austenovú. Ak si myslíte, že som sa rozhodla pre Austenovú, sklamem vás, pretože moju pozornosť upútal Ján Smrek. Shot pomenovaný podľa tohto slovenského básnika, spisovateľa, publicistu a vydavateľa sa skladá zo Spišskej borovičky, citrónovej šťavy, cukrového sirupu a bazalky. Ej, ale ma strasie, keď si spomeniem na tú pálivú, ostrú a prenikavú chuť, ktorá mnou otriasla v jeden utorkový večer. Ak si porovnám básnickú tvorbu Smreka spolu s týmto zložením, vznikne mi kontrast, pretože Smrek ako básnik uprednostňoval harmonické a krásne pocity. Keď sa napijete shotu Smrek, tak plamene ohňa, ktoré vám zaplavia útroby tela, vám dajú jasné znamenie - poznačiť si v diári ďalšiu návštevu v Bukowski bare. Nepôjdeme na jednu Austenovú?

P.S.: Dievča zo Záhiru už môžete nájsť aj na facebooku. Budem sa tešiť vášmu lajku!

foto: facebook.com - Bukowski Bar

foto: facebook.com - Bukowski Bar

facebook.com - Bukowski Bar

facebook.com - Bukowski Bar

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Na trase Záhir - Kuba