Piatkový večer so Sexy Fizz

foto: facebook.com - Záhir


Jeseň patrí k môjmu obľúbenému ročnému obdobiu, pretože mám viac času na čítanie vplyvom dlhších večerov. No a čo patrí k dobrej knihe, ak nemáte chrípku? No predsa ešte lepší koktejl. Rada túto kombináciu nazývam papierovo-barová - samozrejme, kým sa neprekročí únosná miera, čo spoznáte podľa toho, koľkokrát čítate ten istý riadok, alebo odsek (v lepšom prípade). 
V Záhire si rada čítam, naposledy som siahla po Emilovi Zolovi, a kým som čakala na kamarátku, popíjala som popri tom Flower Power. Ak sa dobre pamätám, bol skorý september, teplota umožňovala pobehovanie v tričku, takže vychladený koktejl som vnímala ako fajnú sprchu. Lenže leto netrvá večne a západ slnka chce okoreniť svoj stereotypný život, a preto chodí spávať skôr. A preto sa v Záhire tak dobre trávia večery. :) 
Teraz, keď to nie je možné, si spomínam na niekoľko zapálených sviečok, dážď za oknami a môj smiech, ktorý mi za iných okolností píli uši, ale v tomto nitrianskom bare mi to nevadí, práve naopak. Vychutnávam si každú sekundu, keď sa môžem usmievať, prirodzene prejsť do rehotu, ale aj zvážnieť, skrátka, nájsť rovnováhu pri pohári koktejlu, ktorý vám odporučí skúsený čašník.
Dnes je piatok a hoci počas písania tohto článku nie som tam, kde by som najradšej chcela byť, predsa len cítim isté spojenie, a to vďaka čarovnej fľaštičke, kde mám koktejl Sexy Fizz. A čo je na ňom sexy? Beefeater gin. Jeho ostrá, svieža chuť mi pripomína topenie snehu v rukách. V kombinácii so Supasawou, cukrom a sódou vzniká nesmierne čistá vôňa, ktorá vás neohromí výraznou chuťou, ale práve tou jednoduchosťou, za ktorou sa skrýva skutočný chuťový zážitok. 
Menej je viac. A keď o niekom vyhlásime, že je sexy, nemusí to vytvárať asociáciu s krátkou sukňou, hlbokým výstrihom, výrazným rúžom a pod. Tento koktejl prekračuje hranice a ja si šetrím každú kvapku, aby mi vydržal celý večer.
Ďakujem za koktejlový domov, ktorý v tejto nepriaznivej situácii dokáže vyčarovať môjmu srdcu blízky Záhir. 

P.S.: Už sa mi v izbe črtá výstava sklených fliaš. Aký drink pribudne nabudúce?

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Smrek a Bukowski na jednom mieste?

Na trase Záhir - Kuba