Kráľ letného osvieženia

foto: facebook.com - Záhir


Druhý júlový víkend, teplota nad 30 stupňov a moja otázka, ktorá sa mi začala krútiť v hlave ako neodbytné koliesko: Čo si dnes dáš? Na Negroni bolo ešte skoro, jednu z limonád som ochutnala nedávno, a tak som zapichla zrak do nápojového lístka. Denné drinky.  A vtom môj pohľad upútali tieto štyri ,,sestry": ružové víno, ibištek, cukor, sóda. Keďže ružové víno patrí k mojím najobľúbenejším, rozhodla som sa dať šancu dennému drinku Hibiscus Rose. Okrem zloženia ma zaujal aj názov, ktorý v sebe zahŕňa môjmu srdcu blízky kvet...

Druhý júlový víkend, teplota nad 30 stupňov a moje dojmy z prvého dúšku? Osviežujúci, jemný, akoby som pila vodu z vylúhovaných ruží. Tento pocit umocnilo aj ružové víno, v kombinácii s ibištekom to bola oslava pre môj krk, hrtan, pľúca...všetko. V tomto dennom drinku sa spája jednoduchosť so sofistikovanosťou (víno+ibištek), v dôsledku čoho sa budete cítiť ako vo svojej záhrade plnej rozkvitnutých ruží. Alebo aj na terase vášho obľúbeného baru v piatok podvečer. Alebo na pláži. 

Hibiscus Rose v sebe spája vidiecku idylu, spojenú s pestovaním rastlín, a zároveň aj život mesta, ktoré pre mňa zosobňuje víno. Viete však, čo ma na tomto drinku zaujalo najviac? Kombinácia ružového vína s ibištekom, vďaka ktorej som počas pitia skutočne mala pocit, akoby som sa teleportovala do svojej záhrady a vychutnávala si zmoknuté ruže. Exkluzívny zážitok, ktorý by nebol možný bez prítomnosti ibišteka. 

Vedeli ste, že táto rastlina sa nazýva ,,kráľovnou tropických kvetov"? Pomáha pri podráždenom žalúdku,  vysokom krvnom tlaku, bakteriálnych infekciách či horúčke. Blahodarne vplýva na ľudský organizmus. Dá sa z neho pripraviť napríklad čaj či denný drink. Takže čo tak pri najbližšom posedení v Záhire zlepšiť svoj metabolizmus? :) 

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Smrek a Bukowski na jednom mieste?

Na trase Záhir - Kuba