Zahájenie jarnej sezóny v Záhire

foto: facebook.com - Záhir


Keď som sa dnes poobede chystala do Záhiru, premýšľala som, čím poteším svoje ,,cocktailové" srdce, ktoré sa už nevedelo dočkať návštevy v obľúbenom nitrianskom bare. Stavím sa overenú klasiku, Negroni? Alebo popustím uzdu fantázii a vyskúšam niečo nové? Napokon zvíťazila možnosť bé, keďže Záhir má v ponuke nové nápojové menu, a to by som nebola ja, ak by som hneď nezačala experimentovať.

Barman Noro mi ochotne poradil s výberom - rozhodla som sa pre Malinové Americano. Po prvom dúšku sa mi na jazyku roztancovala príjemná horkosť a behom niekoľkých sekúnd som si spomenula na cocktail Negroni. Výsledná chuť je prekvapivo podobná, ale podľa mňa medzi nimi existuje jeden zásadný rozdiel. Dúfam, že sa mi to podarí vysvetliť na súrodeneckom príklade. Starší brat je drsnejší, výrazný, človek si pri ňom musí byť vedomý každého slova a opatrne s ním komunikovať. Sestra je nežnejšia, jemnejšia, sladkastá, a to vďaka obsahu červeného ovocia. Asi ste sa už dovtípili, že sestrou nie je nik iný, ako Malinové Americano. :)

Nielen ovocie sa podieľa na výslednej chuti tohto jarného cocktailu, nemožno opomenúť Campari, Vermouth a Sódu. Vďaka tejto kombinácii vzniká vyvážený pomer medzi sladkastým a horkým. Musím sa priznať, že patrím skôr k priaznivcom horkých cocktailov, no táto chuťová rovnováha ma dostala a myslím, že na ňu budem ešte dlho spomínať (a môj jazyk tiež). Ak nemáte doma záhradu a chýba vám vôňa malín, či pohľad na ich sýtosť, tak tento cocktail vám to vynahradí. Vďaka Malinovému Americanu som sa vrátila do detstva, pripomenula som si, s akou radosťou som oberala maliny, potom ich jedla z dlaní (a niekedy tajne sypala cukor, veď tak chutia najlepšie). V súvislosti s týmto drinkom som si uvedomila, aké je dôležité vedieť vytvoriť kombináciu chutí tak, aby ste dokázali vystihnúť konkrétne ročné obdobie. Tak, ako rum patrí k zimnému obdobiu, tak červené ovocie vystihuje akýsi medzistupeň nielen vonku, ale aj v nás - roztopili sme sa po zime a teraz si vychutnávame prvé slnečné lúče. Neponáhľame sa za letom, lebo vieme, že aj studený vietor a zubaté slnko nám spôsobia pôžitok, nabijú nás novou energiou, ktorú veľmi potrebujeme. Všetci.

Samozrejme, Malinové Americano sa neurobilo samé, takže touto cestou by som sa chcela opäť poďakovať šikovným rukám barmana Nora, vďaka ktorému som dnes mala nový chuťový zážitok. Na zdravie a do skorého šejkovania!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Na trase Záhir - Kuba

Smrek a Bukowski na jednom mieste?