Swimming Pool, alebo ako som bola prvýkrát v Záhire

foto: facebook.com - Záhir

Minulý týždeň som vám písala o čaji Brida, ktorý sa skladá z ibišteka a ruží. Najviac si ho vychutnáte počas chladnejších mesiacov, pretože ,,roztopí“ vaše skrehnuté kosti. A nielen to! Vďaka jeho intenzívnej chuti sa prenesiete do rozkvitnutého sadu, v ktorom zacítite každý porev vetra. Intenzita, chuť, sila prítomného okamihu. 

Prvý mesiac vo februári 2019 som oslávila opäť v Záhire s Bridou. Prečo som si znova vybrala tento čaj? Bolo to hlavne kvôli škaredému počasiu - silný vietor, ostré dažďové kvapky a pod. Mám pocit,  že počasie chcelo vyskúšať moju oddanosť Záhiru. Akoby obloha hovorila: No čo moja, nemáš dosť dažďa? Načo si sa vybrala do mesta? Lenže žiadne poveternostné podmienky nemôžu prekaziť môj rituál.

V tomto príspevku by som sa s vami rada preniesla do roku 2014, kedy som prvýkrát vkročila do Záhiru. Dovtedy som nevedela o jeho existencii . Zobral ma tam kamarát Dávid – vtedy pracoval ako barman vo Vrábľoch a zistil, že Záhir získal ocenenie Najlepší bar na Slovensku. Približne v tomto období sme sa spoznali, takže pre oboch bol Záhir ,,tenkrát poprvé“. Pamätám si, že pri vstupe do baru ma ohromili dve veci: množstvo ľudí a tomu zodpovedajúca hlasová intenzita. Okrem toho sme si ani nemali kde sadnúť, všade bolo plno ľudí. Našťastie, Dávid si všimol svojho bratranca aj s priateľkou, ktorí boli práve na odchode, vďaka čomu sa uvoľnilo miesto. Bolo deväť hodín večer, v Záhire tlmené svetlo, na stole horela sviečka. Myslím, že dovtedy som v takomto elegantnom priestore, vystrihnutom ako zo swingového obdobia, ešte nebola. Keď som sedela, mohla som sa dôkladne poobzerať vôkol seba. Veľké nástenné hodiny, osvetlený bar, barmani čarujúci s fľaškami a pohármi...Počiatočné znepokojenie vystriedal pokoj a úsmev na tvári. Pamätám si ešte na jeden pocit, z ktorého mi je teraz veľmi smiešne – nevedela som, čo si mám objednať, ani jeden názov drinku mi nič nehovoril, chcelo sa mi plakať od zúfalstva. Našťastie, čašník moje obavy veľmi rýchlo odohnal, a aj vďaka jeho trpezlivosti a ochote sa mi o pár minút vynímal na stole Swimming Pool. Chuť ananásu cítim ešte aj 4 roky (!) po prvej návšteve v Záhire. 

Swimming Pool sa skladá z vodky, kokosového sirupu, blue curacaoa, smotany a ananásového džúsu. Odporučila by som ho pre ľudí, ktorí preferujú sladké, alkoholické koktejly. Najvýraznejšia je nielen vôňa, ale aj chuť ananása, ktorá vás behom sekundy teleportuje na slnečný ostrov. Nie je žiadny problém, ak si ho dáte koncom decembra, pretože jeho chuť vám pripomenie to, na čo sa väčšina z nás tak veľmi teší - na leto. A tak sa 27. december 2014 stal tým dátumom v mojom živote, s ktorým sa mi spája Záhir. Žiadne stretnutie nie je náhodné a vonkoncom náhodní nie sú ani ľudia, ktorí nám prichádzajú do života (teda, pardon, do Záhiru).

P.S.: Prečo práve Swimming Pool? Moja domnienka je zatiaľ takáto: kvôli slnku, plážovej atmosfére, sviežosti a zároveň horkosti letného dňa. Ak by niekto z vás vedel viac, napíšte mi, prosím!

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Ľuboš Rácz: ,,Chcel by som byť francúzskym šampanským po celý deň aj noc!“

Smrek a Bukowski na jednom mieste?

Na trase Záhir - Kuba